نوسازی بافت های فرسوده مدارس باید به یک جنبش عمومی تبدیل گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد سالاری در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه نیایش محله گلشن با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه کلانشهر تهران به عنوان محبوب ترین شهرهای کشور در بحت فضاهای آموزشی محسوب می گردد اما به لحاظ آماری دارای کمبودهای بسیاری است که نیازمند توجه بیشتر است.

نوسازی بافت های فرسوده مدارس باید به یک جنبش عمومی تبدیل گردد

وی افزود: متاسفانه سرانه های فعلی ما بر اساس نیازهای چهل سال پیش طراحی و برنامه ریزی گردیده است که در سال های گذشته سرانه ها کمتر از 30 درصد و در حال حاضر 70 درصد و در آینده نیز با توجه به افزایش جمعیت پیش بینی می گردد کمبود سرانه ها به 85 درصد برسد.

سالاری با اشاره به خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز در سطح کشور افزود: خوشبختانه در سال های اخیر خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در خصوص نوسازی مدارس مناطق محروم کشور انجام دادند و لازم است تا خیرین نیم نگاهی نیز به مدارس مناطق محروم شهر تهران بیندازند.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس و بافت های فرسوده باید به یک جریان و دغدغه عمومی تبدیل گردد افزود: رویکرد نوسازی بافت های فرسوده و مدارس زمانی محقق می گردد که بتوانیم آن را به یک جنبش و دغدغه عمومی تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده مدارس و افزایش ایمنی دانش آموزان از اولویت های اصلی شورای اسلامی شهر تهران بوده و نیازمند مشارکت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز است که متاسفانه در جامعه مغفول مانده و در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است.

وی با اشاره به وجود ساختمان هایی نظیر ساختمان پلاسکو در پایتخت گفت: متاسفانه به دلیل سهل انگاری و عدم توجه مسئولان به ساختمان های نا ایمن شهر تهران در موقع بروز بحران مسائل عدیده ای را در بحث ایمنی شهروندان ایجاد خواهد نمود و باید به صورت ویژه به آن ها پرداخته گردد.

سالاری خاطر نشان کرد: هم اکنون که شاهد بازگشایی مدارس هستیم لازم است احیاء و بازسازی بافت های فرسوده شهری و ایمن سازی مدارس را به یاری خیرین و دولت تبدیل به یک جریان عمومی گردد و شاهد اتفاقات خوبی در بافت های فرسوده باشیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3696

به "نوسازی بافت های فرسوده مدارس باید به یک جنبش عمومی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی بافت های فرسوده مدارس باید به یک جنبش عمومی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید