خبرنگاران دبیر: با این شرایط از کشتی توقع مدال در المپیک نداشته باشید

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون کشتی با درخواست از ستاد مقابله با کرونا برای صدور مجوز جهت شروع فعالیت ها و تمرینات کشتی گفت: با توجه به اینکه المپیک توکیو برگزار می گردد با شرایط موجود از کشتی در المپیک توقع مدال و حتی یک مدال برنز را نباید داشته باشیم.

خبرنگاران دبیر: با این شرایط از کشتی توقع مدال در المپیک نداشته باشید

به گزارش خبرنگاران، علیرضا دبیر روز آدینه در در گفت وگویی گفت: ویروس کرونا از دوران جنگ بدتر است و در جنگ حداقل آتش بس و پناهگاهی بود، اما الان هیچ کاری نمی توان کرد. کشتی را با 46 هزار نفر تحویل گرفتیم، در حالی که در گذشته یک میلیون نفر کشتی گیر داشتیم. کرونا به طور حتم اثرش را طی 3 سال گذشته خواهد گذاشت چرا که نوجوانانی که می خواستند این سالها وارد این رشته شوند با این شرایط به آن روی نخواهند آورد.

وی اضافه نمود: کشتی زیرزمینی شده است و همه کشتی گیران خود تمرین می نمایند. از ستاد مقابله با کرونا می خواهیم اجازه بدهند کشتی گیران تمرین نمایند و ما نظارت کنیم. وقتی که تعیین نیست مسابقات جهانی برگزار می گردد یا نمی گردد چرا باید اردو برگزار کنیم. از سوی دیگر با برگزاری اردو شاید بتوانیم 20 نفر را دعوت کنیم، پس بقیه نفرات مدعی باید چه نمایند.

رییس فدراسیون کشتی مطرح نمود: برای برگزاری لیگ اصراری ندارم. مجمع به من رای داده که کشتی کشور را توسعه دهم. اولین هدفمان از برگزاری لیگ این هست که کشتی وارد خانه های مردم گردد و در این شرایط به آمادگی کشتی گیران یاری کند. از همه مهمتر معیشت کشتی گیران هست. در سال شاید 6 نفر در کشتی آزاد و فرنگی در پیکارهای جهانی چند تا مدال بگیرند و پاداش دریافت نمایند اما باقی کشت گیران اینگونه نیستند.

وی ادامه داد: وظیفه خود را انجام دادیم و الان منتظر ستاد مقابله با کرونا هستیم. آماده ایم در خانه کشتی با رعایت پروتکل ها یا حتی در فضای باز لیگ را برگزار کنیم. اکنون مسابقات کشتی در روسیه، آمریکا، کره و ارمنستان آغاز شده است. کشتی گیران ما هم به تنهایی تمرین می نمایند و ما نمی توانیم نظارت کنیم اما وقتی مجوز بگیریم می توانیم به بهترین نحو این نظارت را انجام دهیم. با توجه به شرایط جامعه و باز بودن خیلی از کسب و کارها می توانیم مسابقات کشتی را هم برگزار کنیم.

وی گفت: اکنون تیم ملی فوتبال 2 ماه در اردو بوده است. چرا وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا فشار می آورد، فوتبال برگزار خواهد شد اما کشتی خیر. با این شرایط اگر قرار است المپیک برگزار گردد روی کشتی حتی یک برنز هم حساب نکنید. دخل و خرج کشتی به هم نمی خورد و شاید من هم روزی از فدراسیون بروم.

رییس فدراسیون کشتی گفت: بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی و توفیق جهانبخت را انجام دادیم و در این شرایط 31 میلیارد بدهی گذشته را تسویه کردیم. وقتی خوابگاه ملی پوشان را در خانه کشتی شهید صدرزاده دیدم بغض کردم و اجازه نمی دهم که فرزند خودم آنجا تمرین کند. سالن توفیق هم غیراستاندارد بود. تمام برنامه های تلویزیون فوتبال است و کم به کشتی یا تکواندو می پردازند. کشتی هزینه بر است و هیچ درآمدی ندارد. هر کدام از رشته ها برای یک کشور است اما کشتی و چوگان برای ایران است و با این شرایط این رشته را از دست می دهیم.

وی در مورد دوقطبی بودن خانواده کشتی نیز گفت: من نه قطبم و نه فردی هستم. کشتی گیران همه برای خودشان قطب هستند. در فدراسیون به روی همه باز هست و هر کسی می تواند یاری کند اما این امر سبب نمی گردد که واقعیت ها را نگویم.

دبیر در مورد تیم داری باشگاه استقلال در لیگ کشتی آزاد اضافه نمود: سعادتمند مدیرعامل استقلال بزرگی کرد و به فدراسیون آمد. استقلال و پرسپولیس باشگاه فرهنگی ورزشی هستند و بهتر است در کشتی هم تیم بدهند. نام استقلال وپرسپولیس بسیار می تواند به رشد کشتی یاری کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105991

به "خبرنگاران دبیر: با این شرایط از کشتی توقع مدال در المپیک نداشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دبیر: با این شرایط از کشتی توقع مدال در المپیک نداشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید