اجرای پروژه های پایلوت گردشگری در اردبیل، نخستین هتل مدرسه در اردبیل راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این آمادگی را داریم که با یاری مجمع نمایندگان استان اردبیل و استاندار، در یک برنامه دو ساله، پروژه های حوزه گردشگری در این استان به صورت پایلوت اجرا گردد، تا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در استان اردبیل باشیم.

اجرای پروژه های پایلوت گردشگری در اردبیل، نخستین هتل مدرسه در اردبیل راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز چهارشنبه 3 مرداد در سفر به استان اردبیل و در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان استان اردبیل که در محل مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار گردید، اضافه کرد: مطمئن هستم که با یاری نمایندگان مجلس می توانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم، ضمن این که استاندار اردبیل نیز به حوزه گردشگری علاقه مند است و پیگیری های خوبی در این حوزه دارد، این آمادگی را داریم که اردبیل به عنوان یک پایلوت برای اجرای پروژه های گردشگری انتخاب گردد.

او گفت: گردشگری این قدر داشته دارد که باور کردنش خیلی سخت است و به هر شهری که می رویم شاهد داشته ها و ظرفیت های فراوانی است، بااین حال اعتبارات ما کم است درحالی که اگر اعتباراتی به این حوزه تخصیص یابد می توان به رونق این صنعت بیشتر ادامه داد؛ اما متوقف نشدیم و برای رونق این صنعت از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم. در حال حاضر با دو بانک صحبت نموده ایم که یک بانک به عنوان حامی مالی گردشگری و دیگری به عنوان حامی صنایع دستی مشارکت نمایند.

مونسان ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه لوور در محل موزه ملی ایران نیز توانستیم با انتخاب حامی مالی، این نمایشگاه را به بهترین شکل در تهران برگزار کنیم.

حمایت های دولت از حوزه گردشگری

مونسان گفت: البته دولت حمایت های بسیار خوبی از حوزه گردشگری دارد، اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به این حوزه اختصاص یافته است و مجموعه دولت تدبیر و امید از این صنعت حمایت می نماید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: یکی از ظرفیت هایی که در استان اردبیل وجود دارد، ایجاد هتل مدرسه است که اولین هتل مدرسه در استان اردبیل به زودی راه اندازی خواهد شد.

تقویت سرمایه گذاری در اردبیل

او در ادامه صحبت های خود با اشاره به بازدید امروز خود از منطقه نمونه گردشگری شورابیل گفت: یکی از موضوعاتی که در استان اردبیل دنبال خواهیم کرد، تقویت سرمایه گذاری است.

مونسان گفت: بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان اردبیل نیز در اولویت برنامه های ماست و این بازارچه و نمایشگاه دائمی به زودی راه اندازی می گردد.

او ادامه داد: در طرح اشتغال روستایی از مجموع 12هزارمیلیارد تومان اعتبار یک سهم 10درصدی در حوزه گردشگری و یک سهم 10درصدی به حوزه صنایع دستی اختصاص یافته است که با کارمزد 6درصد از محل این سهم تسهیلات به متقاضیان پرداخت می گردد.

مونسان در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان اردبیل برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی گفت: محدودیتی برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان اردبیل نداریم، منابع آن آماده است، فضا در استان برای این کار وجود دارد و استقبال نیز از این حوزه از سوی گردشگران می گردد.

انتخاب سرعین به عنوان شهر گردشگر

مونسان در ادامه با اشاره به اهمیت برند شهر گردشگر گفت: نمایشگاه شهر گردشگر شهریور سال جاری در تهران برگزار می گردد و به دنبال این هستیم که اگر به اجماع برسیم، شهر سرعین به عنوان شهر گردشگر از استان اردبیل انتخاب گردد که انتخاب این شهر به عنوان شهر گردشگر می تواند اقتصاد شب را فعال کند و به رونق مالی در شهر یاری می نماید.

همکاری استانداری اردبیل برای توسعه گردشگری

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بسیار زیادی است و این استان باید در حوزه گردشگری بدرخشد.

او گفت: آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجمع نمایندگان استان برای توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل هستیم.

تمام استان اردبیل، کارگاه گردشگری خواهد شد

استاندار اردبیل اضافه کرد: تمام استان اردبیل از چند ماه دیگر تبدیل به کارگاه گردشگری خواهد شد. برنامه های خوبی در این حوزه داریم و امیدواریم با همکاری شما بتوانیم شاهد رونق صنعت گردشگری در این استان باشیم.

بهنام جو در ادامه گفت: دورنمای خوبی برای استان اردبیل پیش بینی می کنیم، خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد که از آن جمله می توان به آب گرم در استان اردبیل اشاره نمود.

او گفت: آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه و رونق صنعت گردشگری هستیم.

محمد فیضی نماینده اردبیل، نیر و نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های استان اردبیل از شما این است که توجه ویژه ای به حوزه گردشگری این استان گردد.

او اضافه کرد: تهیه طرح جامع برای هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مهم ترین انتظاراتی است که از شما داریم و درخواست ما این است که بودجه ای برای مطالعه تهیه این بسته در نظر گرفته گردد.

فیضی به بازار سنتی اردبیل و خطر تخریب این بازار اشاره نمود و اضافه کرد: برای نجات این بازار از شما تقاضای یاری داریم. انتظاری که داریم این است که این بازار را به صورت ویژه ببینید.

این نماینده مجلس به سرعین اشاره نمود و ادامه داد: سرعین 5 هزار نفر ساکن دارد اما سالانه 7 میلیون نفر گردشگر دارد، زیرساخت هایی که در حوزه های مختلف در این شهر ایجاد شده برای 5 هزار نفر است که تأمین این زیرساخت ها می تواند به افزایش ماندگاری گردشگران در این منطقه یاری کند.

او ادامه داد: برای توسعه گردشگری از محل صندوق توسعه ملی می توانیم یاری بگیریم اما این یاری باید همراه با توازن باشد و به همراه برش استانی باشد.

توجه به ظرفیت های اردبیل به رونق استان یاری می نماید

رضا کریمی یکی دیگر از نمایندگان استان اردبیل در این نشست گفت: جای جای استان اردبیل دارای ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که توجه به آن ها می تواند به توسعه استان یاری کند که مهم ترین انتظار برای این توسعه، تهیه یک نقشه راه است.

او با اشاره به آنالیز طرح های گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: درخواست ما از آقای مونسان این است که با تفویض اختیار بیشتر به استان ها برای آنالیز این طرح ها، گره های پیش روی صنعت گردشگری در استان باز گردد.

او گفت: 37 منطقه نمونه گردشگری در استان اردبیل داریم و 12 روستای هدف گردشگری نیز در استان وجود دارد، انتظاری که داریم این است که معاونت گردشگری در ایجاد زیرساخت ها در روستاهای هدف گردشگری و در مناطق نمونه گردشگری یاری کند.

صدیف بدری یکی دیگر از نمایندگان استان اردبیل نیز در این نشست خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سفر شما به اردبیل مصادف شده با روز اردبیل که این نام گذاری ها هرکدام دلایل خاص خودش را دارد و خوشحالیم که در روز اردبیل میزبان شما هستیم.

او با اشاره به حضور استاندار در این نشست گفت: مردم از استاندار دو انتظار دارند که یکی از آن ها فعالیت عمرانی و دیگری حوزه گردشگری است.

او ادامه داد: سرعین و نیر و نمیر سه شهرستانی هستند که دارای ظرفیت های بسیار بالایی هستند، به عنوان مثال سرعین شهر چشمه های آب گرم معدنی است و در کنار این ها اردبیل در بعد تاریخی و بناهای تاریخی نیز دارای اهمیت است.

بدری در ادامه گفت: بهسازی بقعه شیخ کلخوران، بهسازی شیخ صفی الدین اردبیلی، بهسازی بازار تاریخی اردبیل و... از مهم ترین انتظاراتی است که از شما داریم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: صنایع دستی استان اردبیل نیز دارای اهمیت بالایی است و صنایع دستی به نامی در این استان وجود دارد که بین المللی است و درخواست ما از شما این است که با تخصیص اعتبار مناسب به این رونق این حوزه در استان اردبیل یاری کنید.

او در ادامه به مناطق نمونه گردشگری هیر اشاره نمود و اضافه کرد: این منطقه یک منطقه بکر گردشگری است که یک پتانسیل گردشگری مناسبی در استان است که در حال حاضر یک پل معلق در آن منطقه در حال انجام است و می تواند به رونق گردشگری یاری کند.

ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آثار فرهنگی تاریخی استان اردبیل اضافه کرد: بسیاری از شهرهای استان اردبیل ازجمله مشگین شهر دارای آثار فرهنگی تاریخی ارزشمندی هستند که باید موردتوجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: نزدیکی مشگین شهر و راه ارتباطی خوبی که وجود دارد باعث شده تا این شهر در حوزه گردشگری دارای اهمیت باشد، در نوروز سال جاری این شهر میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر بود.

ملکی اضافه کرد: قلعه قهقهه یکی از آثار باستانی ارزشمند مشگین شهر است و کهنه قلعه این شهر نیز دیگر اثر باستانی مشگین شهر است و خوشحالم که این آثار دارد حفظ می گردد.

نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگل حاتم یکی دیگر از ظرفیت های این شهر است که توجه به این جنگل می تواند به رونق گردشگری این شهر یاری کند، ضمن این که یکی از انتظاری که از شما داریم پیگیری ثبت جهانی منظر سبلان است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38936

به "اجرای پروژه های پایلوت گردشگری در اردبیل، نخستین هتل مدرسه در اردبیل راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های پایلوت گردشگری در اردبیل، نخستین هتل مدرسه در اردبیل راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید